Cum să ajungi de la 3000euro/lunar la 9000 euro lunar în 12 luni: Pentru programatori.

Standard

S-ar părea că întrebarea adevărată e cum să ajungi de la 0 la 3000 euro lunar. Această întrebare are un răspuns simplu și îi dedic timp întîi ei:

  1. Angajează-te ca programator.
  2. Învață Arhitectură, Algoritmi, TDD, Clean Code,version control și continous integration și citește zilnic despre domeniul tău de activitate.
    Deși e varianta scurtă cele 2 puncte urmărite zilnic te ajută să ajungi la un 3000 euro pe lună în cam 1 an într-o țară UE. O persoană care cîștigă 3000/lună în UE, trăiește la fel ca un programator care cîștigă 1500/lună în Moldova. Ba chiar moldoveanul va salva mai mulți bani.Așadar 1500euro în Moldova sunt echivalenți cu 3000 în UE.

Planul privind cum să ajungi de la 3000 la 9000 pe lună în următoarele 12 luni.
1. Fii primul în domeniul tău: Algoritmi, să ai software pe github la care contribui si tu, Arhitectura (specialitatea mea), TDD șamd. Citește zilnic știri din domeniul tău specific de activitate. Muncește mult pentru asta.

2. Contribuie activ la proiectele facebook care sunt open source, google și alte companii mari. Ridică-ți nivelul de programator astfel încît codul tău să fie acceptat de inginerii acestor companii. Acești ingineri cîștigă foarte mult de regulă.

3. Creează proiecte mici open source pe github. Nu uita de teste, o unealtă open source care nu poate fi testată e cu greu acceptată.

4. Publică articole privind domeniile tale de interes. Eu voi publica despre arhitectură și clean code.

5. Propune serviciile tale de consultant altor companii care au nevoie de cursuri pentru programatorii lor pentru că toți programatorii se întreabă cum e codul curat. (Acest bussines poate fi foarte profitabil pana la cîteva mii de euro pe luna).

6. Propune-te ca speaker la evenimente. Cînd te refuză ca speaker(m-au refuzat) organizează-ți propria conferință pe iOS/android.

7. Succes. Dacă ai muncit un an așa ai ajuns la un nivel la care te poți angaja la o companie mare GOOG, APPL cu un salariu de 100.000/ an sau la un startup care apreciază un inginer bine calificat. Dar dacă ai depus atîta efort și ai învățat alte companii cum să facă cod bun, cred că îți poți face propria ta companie în acest moment, în care să aduci proiecte și să fie executate profesionist. Dacă ai propria companie, 100.000/an sunt fărîmituri. Baftă și nu uitați, salariul nu se ține în chiloți și nu e o rușine să discuți despre el.

Îl ultimă instanță e important să fii competent tehnic și să înveți în continuu. Restul va veni de la sine. Eu mult timp nu am știut ce să învăț dar acum că văd clar ce urmează și vreau să știe și alții asta.

Din punct de vedere uman nu pot să înțeleg de ce alții își ascund secretele și cunoștințele pentru ca nu cumva alții să ajungă la nivelul lor. Eu cred că dacă împart cu alții ce crezi, devii și tu mai bun.   Și nu nu-mi plac banii, dar ceea ce se poate face cu bani îmi place 🙂

5 responses »

    • TDD- Test Driven Development. O forma de programare care-ti schimba total stilul si-ti face codul mai curat. Sunt o groaza de tutoriale pe net.

      Pentru apple nu exista alt viitor in afara de Swift, deja Swift-ul are multe functionalitati care in objc nu exista. Noi folosim swift in productie, si numai swift 🙂

  1. Salut, am si eu cateva intrebari:

    1) tu ai asa salariu sau e un plan al tau ? nu cred ca 3k net nu e un salariu de incept in Amsterdam, nu stiu prea multi care au 9k net pe luna in EU.
    2) vorbesti de salariu brut/net ? In Moldova toti vorbesc de net, in EU/USA de brut.
    3) Ce companii sunt in Amsterdam care ar plati asa ceva ? Stiu ca in Dublin sunt mai multe companii mari dar nu am auzit sa aiba centre si in Amsterdam.

    Cheers,
    Nick

    • Salutare. Uite răspunsurile:
      1. Eu după reducerea de 30% pentru imigranții calificați am 2800 euro. 2k euro e un salariu de început pentru Amsterdam. 9k pe lună e un salariu de top, e discutabil în cît timp poți ajunge la el ca salariat.
      2. Vorbesc de salariu de net.
      3. Companii în Amsterdam care ar plăti 9k pe lună unui programator în primul lui an de muncă? Probabil nici una.

Leave a Reply

